Om Montessori Børnecenter

Vi bor i hjertet af Birkerød og er en lille privat børnehave med plads til 22 børn i alderen 2-6 år.

Børnehaven har åbent fra 8.00 til 16.00 mandag til torsdag og fredag fra 8.00 til 14.30.

Da vi er en lille og overskuelig børnehave, har vi en god og tæt kontakt til hinanden. Både børnene indbyrdes og mellem børn, personale og forældre. Det er de samme voksne, som er sammen med børnene hele dagen, og det giver en dejlig tryghed i hverdagen. Der er altid tid til en snak.

Vi lægger vægt på, at alle har et fælles ansvar for, at vi har det rart, og at de store børn er hjælpsomme overfor de mindre børn. Hos os er det vigtigt, at vi holder en god omgangstone blandt børn og voksne. Et ”godmorgen” og et ”farvel” er en selvfølge.

Børnehaven og dens pædagogik er karakteriseret ved høj grad af stabilitet, forudsigelighed og overskuelige hverdage, der er med til at skabe de bedste betingelser for at børnene udvikler sig og får et godt selvværd. Dette betyder også, at der er rum og plads til de mere sårbare børn.


PRAKTISK INFORMATION

Pris
Der betales 11 gange om  året, juli måned er betalingsfri.
Der betales 1370,00 kr. måned og der betales forud, senest 4. hverdag i md.

Til- og afmelding
Aftale om starttidspunkt sker direkte med børnehaven. Der er en måneds opsigelse på pladsen.

Lukkedage
Børnehaven har lukket følgende datoer:

1.       januar    
2.      Påske, uge 13
3.      2. Påskedag
4.      St. Bededag
5.      Kristi Himmelfartdag og fredag efter
6.      Pinsen
7.      Grundlovsdag
8.      uge 29 og 30 Sommerferielukket
9
.      22. december – 1. januar Juleferie
Børnehaven holder ikke lukket i efterårsferien og vinterferien.
Bestyrelse
Formand: Peter Ernst Francati

 

Konklusion fra seneste tilsyn, december 2017:

Generel indsats:

Modtagelsen og samvær med børnene er præget af tilgængelige, rolige og nærværende medarbejdere, der understøtter børnene i læring, og følger børnenes interesser for leg.

Børnehuset arbejder pædagogisk både med at følge børnenes spor i aktiviteter, som er børneiniterede, og at være guidende i mere planlagte pædagoiske aktiviteter.

Medarbejderne er gode til at organisere sig, så de er, hvor børnene er. Der ses en engagerede og nærværende kontakt med børnene.

Til dels fokuseret indsats:

Der kan arbejdes med at skabe og styrke tydelige læringsmiljøer, herunder formål og mål for læringsmiljøerne.

Der kan arbejdes med et øget fokus på at arbejde systematisk med et pædagoiske arbejde, hvor der på baggrund af reflektioner arbejdes med mål, tiltag og evaluering. Dette vil ydereligere kvalificere det pædagoiske arbejde, der foregår i huset.